Najbližšia akcia
Názov:žiadne akcie až do odvolania
Kde:
Kedy:
Info:Vladimír Ješko - predseda klubu tel: 0903 241 847, Vlado
Dnes je Sobota, 13. Apríl 2024, sviatok má Aleš

Chalupná kronika 2011 – 2012

Tradičné silvestrovské Nemčeky začali vynikajúco, nebolo treba vynášať zásoby. Autami sme sa dostali až hore a vo vykúrenej chalupe nás čakala Majka L s výbornou polievkou. Príjemné chvile pokračovali, výborná nálada nás neopustila.

Beskid Slaski

Nachádzal som sa na Ostravsku, bola priaznivá predpoveď počasia, nuž som vyrazil na výlet do Poľských Beskýd. Z osady Czarne sme vystúpali na hrebeň, cez Wyszniu, Zelony Kopiec a Magurku Wislansku sme prešli až na Baraniu Góru, 1220 metrov vysoký druhý najvyšší kopec Slaskich Beskýd. Zostúpili sme dolinou Bialej Wiselky, budúcej to rieky Wisly. Počasie nebolo až tak úžasné, ako sľubovali meteorológovia, ale stálo to za to. Dojem z pekných hôr kazil iba pohľad na mŕtve lesy na hrebeni Poľských Beskýd – to, čo sa začalo pred desaťročiami v Krušných horách, je už realitou aj tu v Beskydoch. Asi je len otázka času, kedy začnú vďaka všadeprítomným exhalátom hynúť lesy aj u nás na Slovensku... Výlet sme chceli zavŕšiť nejakou poľskou špecialitkou na večeru, nedopadlo to ale dobre – často kritizujeme úroveň stravovacích zariadení a pohostinnosť u nás na Slovensku, ale môžem zodpovedne povedať, že oproti Poľsku sme veľmi rozvinutý západ.

Pelé

Do Halászi na halászlé

V sobotu 15. októbra sme si urobili malý cyklovýlet do blízkeho Maďarska. Na túru vyrážame z Čuňova smerom na Rajku. Značenie cyklociest v Maďarsku je dosť biedne, za Rajkou trocha blúdime lesom, a keď nás definitívne zastaví voda, vraciame sa a ideme radšej po hrádzi. V Dunakiliti už sa trafíme na originál cyklocestu, tá ale ide po ceste spolu z autami. V Dunasziget to otočíme na juh, smerujeme do obce Halászi, kde máme v úmysle dať si haláslé. Je výborné a je ho slušná porcia za veľmi rozumnú cenu. Odporúčam navštíviť. Potom sa cez Feketeerdo a Dunakiliti vraciame späť do Čuňova. Najazdili sme 57 km, počasie bolo slnečné a chladné – ideálne na bicykel, aspoň sme sa veľmi nepotili.

Goller, Gippel

Krásne jesenné počasie je ako stvorené na peknú alpskú túru, nuž v ranných hodinách vyrážame do blízkych Mursztegerských Álp, kde chceme urobiť hrebeňovku nádherného horského masívu Goller – Gippel.

Jasná správa o konci sveta

Tým koncom sveta nerozumej zánik, ako v Jakubiskovom filme. Táto správa je o našom oddielovom pôsobení v obci Runina, na úplnom severovýchodnom konci našej slovenskej zeme. Ďalej už sa končia cesty, ďalej je už Ukrajina a Poľsko, rozsiahle lesy, hory, medvede, vlci, ďalej už pokračujú iba lesné chodníky.

Dukla - Devín 2011

I vybral sa v Utorok 26.7.2011 odhodlaný Boris a jeho súputníci prejsť našou krajinou po Ceste hrdinov SNP. Chcete vediet, ako sa im darí? Sledujte živé spravodajstvo!

23.8.
Po 751km a 29 dnoch cesty cez celé slovensko sa výprava dostala úspešne z Duklianskeho priemyku až pod Hrad Devín!

Bregenzwald

Tak, ako sa Alpy v Rakúsku na východe začínajú Wienerwaldom, tak sa na opačnej strane na západe končia Bregenzerwaldom. Strmé končiare, z rozľahlých lúk vystupujú mohutné skaliská, pod tým husté lesy. Mohutné končiare Lechtálskych a Algauerských Álp, Silvrety a Rätikonu, ktoré Bregenzský Les obklopujú, tvoria dramatickú kulisu. No a do týchto idylických, oku lahodiacich kopcov sme v júli tohto roku zavítali.

Biedermeierradweg

Tohoročná rakúska cykloturistika je len víkendová. Vybrali sme si Biedermeierradweg v údolí Piestingtal. Je blízko od nás, pán Michelin udáva okolo 120 km do Markt Piesting, začiatku sobotnej etapy aj celej Radweg.

Malokarpatský CikCak 2011

Turistický klub Štart Bratislava
v spolupráci s Klubom Bratislavských Turistov uskutočnil v sobotu 9. apríla už štvrtý ročník diaľkového pochodu
Malokarpatský CikCak.

Fotografie z tejto akcie si môžete pozriet vo fotogalerií.

Wolzer Tauern

Posledný júnový predĺžený víkend sme pokračovali v seriáli zdolávania najvyšších vrcholov jednotlivých pohorí Nízkych Táur. Na tento rok pripadli Wolzerské Taury, kde nám Monika vybavila ubytovanie na Neukirchener Hutte. Asi aj vďaka tomu bola napriek nepriazni počasia dosť hojná účasť – 12 členov nášho klubu, 8 sympatizantov a iných.

Sierra Nevada

Sierra Nevada jen pohorie na juhu Španielska v Andalúzii. Púhych 35 kilometrov od mora sa tu dvíhajú mohutné štíty, ktoré svojou výškou radia pohorie na druhé miesto v západnej Európe (po Alpách). V Sierre Nevade je niekoľko desiatok kopcov, prevyšujúcich svojou výškou hranicu 3000 metrov. V pohorí sa nachádza aj najvyšší vrchol Ibérijského polostrova – 3482 m vysoký Mulhacén.

Cyklonemčeky 2011

Tohoročný v poradí už siedmy ročník tradičnej cykloakcie na Nemčekoch sa zapíše do análov ako ročník s najnižšou účasťou. Štamgast Miro sa ospravedlnil, ostali len štamgasti Boris a Ivan spolu s hostiteľmi Svaťou a Pelem, akurát na posádku jedného auta. Naše cyklorady rozšíril iba Milan, ktorý je na chalúpke už od štvrtka.

Cerová vrchovina

Na Veľkú noc v tomto roku naše kroky viedli do Cerovej vrchoviny, málo známeho kúta našej vlasti. Cerová vrchovina je oku lahodiacou sopečnou krajinou s pomerne mladými sopkami, najmladšie sopky tu nemajú ani milión rokov. Nedávna vulkanická činnosť dáva tomuto pohoriu osobitý charakter. Názov Cerová vrchovina dostalo pohorie od teplomilného duba cerového, ktorý sa tu hojne vyskytuje a pretože sa jeho listy rozvíjajú o niečo neskôr, ako u iných druhov dubov či ostatných listnatých stromov, dáva v tejto jarnej dobe lesom príznačné sfarbenie.

Z kuchyne do pivnice

Zišli sme sa štyria – Milena, Maja, Ivan a Peter v autobuse smerujúcom do Rohožníka. Každý z nás mal v batohu termosku s teplým nápojom, ktorý pripravil doma v kuchyni. Vyštartovali sme rezkým krokom za chladného rána okolo vodnej nádrže za Kuchyňou. Písal sa dátum 22. Januára 2011.

Malé Karpatské križovanie

Tohoročná malokarpatská zima bežkárom príliš nepraje a aj dnes – 12. februára, je síce zima, ale bez snehu a tak sa vyberáme piati štarťáci na peší výlet. Postupne sa stretávame v autobuse do Rohožníka. K šéfovi akcie Ivanovi pristupujú Musto a Boris a na Patrónke aj Majka a Milena.

Zimné Fischbacheralpe po druhýkrát

Vybrali sme sa dokončiť zimný prechod hrebeňom Fischbacherských Álp, ktorý sme vlani pre nedostatok času a absenciu druhého auta nemohli prejsť celý. Predpoveď počasia je veľmi dobrá, meteorológovia predpovedajú krásne slnečné počasie. K tomu ale dosť vysoké teploty, je jasné že sneh sa bude veľmi rýchlo topiť – treba ísť, pokým tam nejaký ešte bude.

Zimný zraz v Ľubovni

Po minuloročnom neúspechu Oravcov sa tento rok zimný zraz koná. A my šiesti štarťácki účastníci, oslabení o Ctibora sa vyberáme do Ľubovnianskych kúpeľov. Tunajší turisti organizujú zraz v novodobej histórii už tretí raz a ako sa pochválili na otvorení, vždy mali na zraze aspoň trochu snehu. A ako sme sami zistili, nie viac ako trochu.